Dolor crònic

Entenem com a dolor crònic aquell que perdura més de sis mesos i no es redueix amb tractaments mèdics o quirúrgics. És, per tant, una dolència d’origen multifactorial que afecta notablement la qualitat de vida de les persones que la pateixen.

A més a més, la tolerància al dolor té un fort component emocional. Això, sumat a la difícil gestió de conviure amb malestar constant fan que el seu tractament necessiti un enfocament multidisciplinari. En aquesta línia, la fisioteràpia i la teràpia Gestalt son dues vessants que es complementen, oferint resultats molt satisfactoris a mitjà-llarg termini.

La tolerància al dolor té un fort component emocional. Això, sumat a la difícil gestió de conviure amb malestar constant fan que el seu tractament necessiti un enfocament multidisciplinari.

Fisioteràpia per pal·liar el dolor crònic

D’una banda, la fisioteràpia ajuda a recuperar moviments que es poden haver bloquejat per culpa del dolor crònic. A través de diferents tècniques de fisioteràpia les persones afectades van guanyant confiança i seguretat per tornar a connectar amb el seu cos.

El paper de la teràpia Gestalt per gestionar el dolor crònic

D’altra banda, la teràpia Gestalt proporciona eines per gestionar els factors cognitius derivats del color crònic, com la por, el catastrofisme o la depressió. Aquesta teràpia es basa en l’acompanyament de la persona perquè pugui desenvolupar el seu màxim potencial i centrar-se en el present per millorar la seva qualitat de vida.

La personalització dels tractaments tenint en compte la vessant física i emocional de les persones és l’eix sobre el qual vertebra aquest projecte professional, ja sigui per tractar el dolor crònic o qualsevol altra simptomatologia. Si busques un fisioterapeuta amb enfocament holístic, pots reservar una sessió fent clic aquí