Rehabilitacions postoperatòries

La fisioteràpia postoperatòria és essencial per recuperar-se favorablement després d’una intervenció quirúrgica. Consisteix en un procés supervisat i adaptat a les condicions de cada persona en el qual entrenem progressivament la mobilitat per facilitar la recuperació de forma segura i gradual.

Alguns dels avantatges de la fisioteràpia per a rehabilitacions postoperatòries son:

• Recuperar la mobilitat i flexibilitat: el repòs és necessari després de la majoria d’intervencions quirúrgiques, no obstant, si s’allarga massa en el temps pot provocar problemes posturals o de mobilitat. O, al contrari, si hi ha un excès de moviment, es pot agreujar la lesió. Per això, deixar-se acompanyar per un fisioterapeuta ajuda a recuperar el moviment i la flexibilitat de manera supervisada i eficient.

• Suavitzar el dolor: les tècniques de fisioteràpia poden ajudar a reduir el dolor provocat per una cirurgia i millorar el benestar general del o la pacient.

• Accelerar la recuperació: recuperar la qualitat de vida el més aviat possible de forma segura és una de les prioritats de la fase postoperatòria i la figura del fisioterapeuta és clau per estimular els processos curatius del propi organisme. En funció del tipus de lesió i cirurgia, s’aplicaran diferents tècniques de rehabilitació.

• Evitar complicacions: la supervisió d’un fisioterapeuta i altres professionals (nutricionistes, personal d’infermeria, etc.) permet fer un seguiment de la lesió i evitar possibles complicacions.

La figura del fisioterapeuta és clau per estimular
els processos curatius del propi organisme.

Degut a les característiques del territori, les rehabilitacions postoperatòries per lesions esportives son molt habituals en les meves sessions de fisioteràpia a Puigcerdà. En aquests casos, podem aplicar la tecnologia d’INDIBA i altres tècniques per accelerar la recuperació i poder reprendre l’activitat esportiva amb seguretat.

Si necessites més informació sobre fisioteràpia postoperatòria, no dubtis en contactar-me